Followers

Klik sikit please

2 become 1

Daisypath Anniversary tickers

Kekasih Hati :)

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 11, 2010

Health n Safety at Your Working Place

Hari ni nk mencoret psl keselamatan n kesihatan kt tmpt kije..
since pagi td ade fire drill kt cni..
actually aku rase mende ni mmg diapply di kebanyakan company..
especially company yg berisiko tinggi utk berlaku kemalangan di tmpt kije..
bak kata org.."prevention is better dan cure" rite?
sebelum ni aku pnh dgr psl NIOSH..
tp aku xtaw pon aper itu NIOSH n ape pentingnye die dlm negara kite ni..
walaupun aku xpenah nk wat siasatan terperinci pasal NIOSH ni..
tp aku dtp taw sedikit sbyk psl organisasi ni dr pendengaran aku..
mendengar org bercakap..bebicara..
rupa2 nya organisasi ni diwujudkan untuk make sure tmpt yg kite kije ni selamat..
siap ader certificate lagi untuk seseorg tu mendapat kelayakan menjadi "Safety Officer"
di sesebuah company..
certificate tu plak bukannye murah ok.. ribu riban jugak la..
ok..cite psl keselamatan ni.. since aku kt client site iaitu Shell IT, Cyberjaya..
sebagai kontraktor upahannye..
so aku kene tunduk la ngn dienye peraturan ok..
byk pntg larang yg xboleh dilanggar di sini..
kalo langgar ape kesannya?? kalo staffnye mungkin xdpt bonus.. but..
bagi kontraktor mcm kitaorg ni.. mungkin ade kemungkinan diberhentikan..
so.. beware ok.. lagi 1..kalo nk pnjat bangunan ni gune tangga..
make sure korg pegang pemegang tangga tuh..
siap ade poster lagi kt tangga tuh
" the handrail is made for a reason, please use it"
mungkin different company mengamalkan policy yg berbeza..
kak long aku pnh praktikal dkt Good Year..diorg pon ade peraturan diorg sndr..
bg client aku ni diorg gunakan peraturan tuh sbg "Life Saving Rules"


gambar merujuk kepada 3 "Life Saving Rules" yg berkait rapat ngn aku


nota kaki:
aku rase kalo aku ade rumah sndr aku kene pikirkan ape yg boleh prevent aku n family dr injured dirumah!

No comments:

Post a Comment