Followers

Klik sikit please

2 become 1

Daisypath Anniversary tickers

Kekasih Hati :)

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 22, 2010

BUMI HURU HARA 2013 KERANA MATAHARI

Cik Tqah tetiber terbaca kat FB just now.. Kawan Cik Tqah share mende nieh.. seram sejuk nieh.. 

Itulah tajuk dalam akhbar Kosmo keluaran 22 September 2010. Oleh kerana ramai yang tidak sempat membacanya maka disini Tok Wan petik tulisan penuh dalam akhbar tersebut.

LONDON - Aktiviti nyalaan api yang meluap-luap di matahari akan mencetuskan huru-hara di seluruh dunia pada tahun 2013, lapor sebuah akhbar semalam. Nyalaan api yang meluap-luap itu dijangka memutuskan bekalan elektrik dan komunikasi satelit selain menjejaskan penerbangan, perkhidmatan kewangan dan komunikasi radio di Bumi melibatkan tempoh sehingga beberapa bulan. Maklumat itu didedahkan oleh Setiausaha Pertahanan Britain, Dr. Liam Foxse masa dia menyampaikan ucapan pada persidangan kelemahan grid elektrik di seluruh dunia di sini pada Ahad lepas. Sebelum ini, Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Lepas Kebangsaan Amerika Syarikat (NASA) memberi amaran nyalaan besar matahari itu akan menghasilkan tahap radiasi yang tinggi sehingga menyebabkan berlakunya ribut magnetik di Bumi sekali gus bakal memusnahkan teknologi manusia. Nyalaan besar matahari membentuk lingkaran-lingkaran api dengan kuasa letupan 100 bom hidrogen yang boleh mencetuskan kemusnahan ekonomi 20 kali gandal ebih teruk berbanding Taufan Katrina yang melanda negeri Lousiana di Amerika Syarikat (AS) pada 2005. – Agensi

Demikian berita yang tidak dibesarkan dalam akhbar tersebut. Tetapi berita tersebut amat besar maknanya bagi Tok Wan. Tok sendiri merasakan bahawa apa yang dijanjikan dalam Al Quran serta hadith Rasulullah saw akan benar2 berlaku. Fenomena yang bakal berlaku pada 2013 bukanlah qiamat tetapi fasa ke 5 akhir zaman dimana semua teknologi yang berasaskan elektro-magnetik akan musnah secara total akibat rempuhan ribut magnetik dari nyalaan api besar pada matahari. Sebelum Tok lanjutkan tulisan ini ingin Tok memaklumkan pada rakan dan sahabat bahawa pada masa ini kita sedang berada di fasa 4 akhir zaman. Dalam fasa ke 4 ini semua kejahatan kaum2 yang sebelum zaman Rasulullah saw telah muncul. Seperti kaum jahiliah yang membuang dan membunuh anak kecil (kejadian buang bayi di merata dunia). Kaum Luth as yang melakukan hubungan seks sesama lelaki. Kejahatan manusia yang melampau2 sehingga sanggup menyembelih serta membakar batang tubuh manusia lain. Sebagai orang Islam Tok sendiri percaya bila kita memasuki fasa ke 5 akhir zaman sudah pasti sistem canggih yang sedia ada seperti sekarang ini sudah tidak ada lagi. Sistem berhubung antara benua melalui internet. Nyalaan lampu terang benderang dijalanraya serta hubungan pengangkutan yang terbaru serta terpantas. Hubungan setelit dari bumi kebumi serta hubungan televisyen semuanya bakal musnah. Dengan musnahnya semua sistem ini maka sesuailah Nabi Isa Al Masih diturunkan semula dikubah sebuah masjid di Syria seperti yang dijanjikan. Jika semua sistem ini masih berfungsi cuba bayangkan tatkala Nabi Isa Al Masiih muncul di Syria siaran langsung diadakan oleh televisyen Al Jazeera serta CNN. Memang tak patutkan? Dan ketika mana Imam Mahdi yang diperkatakan oleh ramai orang Islam muncul tidak mungkin akan ada lagi teknologi canggih seperti hari ini. Dengan memusnahkan semua sistem teknologi manusia ini maka dengan mudah kaum Yahudi diburu dan dibunuh. Bukankah telah diberitahu ketika Nabi Isa al Masih dan Imam Mahdi muncul tiada pistol atau mesingun yang dapat meletop. Semua peperangan menggunakan pedang dan kuda semula. Sebab itulah juga Nabi Muhammad saw memberi pesan kepada kita. 'Apabila anak2 kamu menjelang remaja maka ajarlah mereka ilmu berenang, memanah serta menunggang kuda'. Mengapa perlu diajar 3 ilmu ini?

1. Berenang: Apabila ribut magnetik melanda sudah pasti bumi akan memanas dan salji dikutub utara dan selatan akan mencair. Apabila salji cair sudah pasti airlaut akan naik 30 meter dari paras sekarang. Kuala Lumpur (Masjid Jamek) berada pada paras 27.5 meter dari paras laut) Banyak kawasan lain akan tenggelam dan pada waktu itu sesiapa yang tidak tahu berenang sudah pasti tidak dapat menyelamatkan diri.

2. Memanah: Apabila bumi memanas maka gunung berapi akan meletus dan akan menggegarkan banyak tempat rosak atau musnah teruk. Pada waktu itu juga akan berlaku tsunami yang lebih besar dari tsunami 2003 dulu. Bangunan runtuh. Kawasan rendah tenggelam. Kebanyakan stok makanan berada ditempat rendah. Pada waktu itu barang yang paling perlu ialah makanan. Untuk menjaga makanan kita harus tahu memanah atau melontar batu seperti kekanak
Palestin buat. Jika tidak sudah pasti gerombolan yang ganas dan dalam keadaan lapar akan merampas makanan kita.

3. Menunggang Kuda: Bila gempabumi kuat sudah pasti banyak jalanraya yang patah atau roboh. Cara yang paling sesuai untuk menjelajah dari satu tempat ke satu tempat ialah dengan kuda. Sesiapa yang tidak tahu menunggang kuda atau kerbau maka ia akan berjalan kaki untuk mencari makanan guna menyambung hidup. Walaubagaimana pun suka Tok nak menasihatkan rakan serta sahabat supaya memelihara naskhah Al Quran dan Hadith. Balut ia dengan kertas plastik baik2 dan letak (ikat) ditempat selamat seperti diatas dahan pokok diatas bukit2 yang tidak dikunjungi manusia supaya apabila diperlukan naskhah tersebut dapat dibuka semula untuk dibaca. Semua Al Quran dalam bentuk CD dan VCD sudah tidak berguna pada waktu itu dan kita tiada rujukan kerana bencana besar akan melandabumi. Selain dari itu beringatlah kita semua agar memperbanyakkan tanaman yang boleh dijadikan makan lebih banyak disekeliling rumah kita. Jangan biarkan tanah terbiar tanpa tanaman kerana itu pembaziran. Dan jika makanan yang cukup untuk dimakan oleh 3 orang itu sebenarnya jika ada tetamu memang cukup juga untuk dimakan oleh 7 atau 8 orang. Ingatlah setiap rezeki datangnya dari Allah. Dengan izin Allah rezeki yang sedikit boleh menjadi banyak tanpa dapat kita melihat. Seperkara yang akhir yang Tok nak pesan ialah walaupun keadaan huru-hara yang amat dahsyat tetapi jangan lupa itu semua kehendak Allah Azza Wajalla. Semua perintahnya musti kita turuti terutama solat 5 waktu sehari semalam. Mudah2an kita semua diberi Rahmat dan Hidayah oleh Allah swt.

Salam Ukhuwah... ~

6 comments:

  1. entry yg sgt berguna utk kite sama2 renungkan,.=)

    ReplyDelete
  2. inie91:yup..
    Pu3 Katek: yupz..sgt..huhu

    ReplyDelete
  3. berenang ngan memanah iA boleh..bab menunggang kuda tu tak pernah try lagi :P
    neway nice entry tqah :)

    ReplyDelete
  4. mengingatkan manusia yang saat-saat akhir makin dekat dengan kita...so, bersiap sedialah...

    ReplyDelete
  5. nice entri...tak lepas2 lagi nak berenang,hehehe

    ReplyDelete